Celebrating 10 years of success - Over 3000 clients - Over 1 million cases in our archives - Clients of all forms of ownership! - Cooperation with state authorities and management!

Референции

«ТОВ «МОРІОН» провідне українське підприємство, що спеціалізується в сфері систематизації інформації щодо лікарняних засобів. В 2014 році ТОВ «Українська Архівна Компанія» провела науково-технічне опрацювання документів ТОВ «МОРІОН». Штат співробітників ТОВ «МОРІОН» нараховує близько 150 чоловік. Архівною компанією було опрацьовано і сформовано справи по особовому складу за 1998-2010 роки та справи тривалого зберігання у відповідності з правилами архівної обробки документів. Описи справ і акта на знищення первинної бухгалтерії зареєстровані в Державному Архіві м.Київа, що дало змогу ТОВ «МОРІОН» здати на втор переробку документи, термін зберігання яких скінчився. ТОВ «МОРІОН» рекомендує ТОВ «Українська Архівна Компанія» як надійного партнера в роботі по проведенню науково-технічної обробки документів.»


ТОВ «МОРІОН»

Download

Our brochures

News

05.09.2018 р.

УАК пiдписала угоду на виконня робiт з архiвного впорядкування документiв з ПРАТ
«Киiвобленерго». Формування справ, палiтурнi роботи та складання акту та опису справ з
подальшим погодженням в Державному Архiвi.

УАК визнано переможцем конкурсних торгiв органiзованих в системi PROZORRO

31.08.2018г. Київський міський центр соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді виконавчого органу. 

Київської міської ради ( Київської міської державної адміністрації). Послуги з упорядкування архіву. Згідно документації.

Make a free inquiry

Contact us

Your message has been sent sucessfully

We social. networks

 

 

 

Ask a question

Contact us

Your email has been sent successfully.

Files Nomenclature

Creation the list of documentation types

The law of Ukraine "On National Archival Fund and archival institutions" obligates all enterprises and organizations of Ukraine independently of the pattern of ownership, including legal entities (entities of entrepreneurial activity) to provide safety of documents which had accumulated during their activity.

Drawing up of files nomenclature is one of the most important stages of conduct of official documentation at the enterprise.

The files nomenclature is the systematized and indexed list of the files which created in office work of enterprise and its structural departments. In this list point out files’ shelf life. The list of files has established the order (DSTU 2732-94 "Office work and archival affair”. Terms and determinations). The files nomenclature is conducted for creation of one system of files forming, providing of their account, rapid search of documents by content and kinds, and also their selection for including to the National Archival Fund.

Directions of documents’ shelf lives

Shelf lives of the files which included in the nomenclature are determined taking into account their scientific, historical and cultural value in accordance with actual List or department (branch) lists of documents.

The summary files nomenclature of businesses is liable to concordance with the corresponding state archive or state body of higher level one time in five years or without delay in the case of substantial changes in pattern of ownership, structure, functions and establishment work pattern.

Writing a historical reference

Ukrainian Archival Company renders all complex of services in development, statement and concordance of files nomenclature for the enterprises of any type of activity.

 

Download doc